Skip to content

Произходът на цивилизациите според праисторическите рисунки от Магура

юни 29, 2017

Спомнете си, че всички древни цивилизации възникват в своя пълен разцвет и напълно завършени, а с изминаването на времето единствено западат до пълното си изчезване. Цивилизационната сила, приложена върху тях в началото, се оказва далеч по-голяма от потенциала на хората да поддържат равнището и да се развиват.

 

Кога и как станахме цивилизовани? Беше ли това процес, движен от наши вътрешни сили или началото му беше поставено, а развитието ни извършено от външно въздействие?

Първи искам да ви покажа пълната карта на рисунките от Магура:

aa-map-font-no-background

Можете да видите, че в Галерията с рисунките се намират 1 031 изображения, като много от тях са групирани в сцени, които предоставят информация по различни важни въпроси.

Можете да видите снимки на рисунките във Фейсбук страницата Magura cave paintings.

Сцената, която искам да „разкодирам“, се намира точно в дясно от средата на най-горния ред.

01

Тя се нарича „Ловната сцена“ по очевидни причини – група хора ловуват животни. Това е най-лесно храносмилаемата сцена в пещерата и затова е станала толкова известна, защото е съвсем лесно да мислим и вярваме, че които и да са праисторически или просто пещерни рисунки трябва да се отнасят до ежедневни дейности, включително и до лова. Поради това сцената винаги и неизменно се използва като илюстрация в публикациите и репортажите, оставяйки публиката с впечатлението, че рисунките от Магура се отнасят само и единствено до примитивни ежедневни занимания.

Щеше да е по-интересно и впечатляващо, ако за илюстрация се използваше следната сцена:

09

Сцената на Слънчевия календар, пълна със символи, никой от които няма нищо общо с ежедневието.

Има и нещо друго: в галерията се намират общо 1 031 рисунки, като само 10 от тях участват в „ловната“ сцена. Това е дори под 1%, което е твърде недостатъчно, за да се правят генерални обобщения.

01

И не е само това. Общият брой на всички рисунки на животни е 13, поради което е очевидно, че рисунките от Магура не (или почти напълно не) се занимават с ежедневния бит и дейности.

В тази сцена само две от животните са реалистични – кучето и щрауса – такива наистина е имало. Останалите четири животни на дясно не представят каквито и да било реални животински видове. Така самите рисунки опровергават идеята за буквално изобразяване на бита, тъй като не представят действителни негови компоненти.

За да „прочетем“ тази сцена, трябва да забележим, че тя е направена на две равнища. Когато и да срещнем сцена на две равнища, тя представя божествения свят в горното си равнище и човешкия свят в долното си равнище.

След това трябва да имаме предвид, че самата форма на рисунките предава информация за тях и поради това разпознаваме, че различните рисунки представят различни неща. Поради това се наблюдават три  различни типа хора (човешки фигури), представени в сцената.

Тези три фигури са изобразени съвсем схематично, поради което представят човешки същества (човешки души) в тяхното основно състояние – те не са развити, бедни са откъм съдържание. Можем да ги наречем примитивни. А пък набиващите се на очи ерекции, които са им нарисувани, служат да изразят идеята, че тези човешки същности биват движени и мотивирани от инстинктите си.

След това имаме съвършено различен тип хора, при които ръцете в кръг около главата представят просветленото съзнание, а двойно-триъгълното им тяло показва божественият им произход.

Насоченият надолу триъгълник представя стремящият се да се принизи дух, т.е. онзи дух, който иска да изживее опит в плът и форма, за да добие телесно познание. Затова насоченият надолу триъгълник е символ на жената, както и на Богинята-Майка.

Насоченият нагоре триъгълник представя стремящият се да се освободи от материята дух, имащ за цел да се възвърне към вечния живот. Този триъгълник е символ на мъжа и на Бога-Баща.

01

В горното равнище на тази сцена се наблюдава много интересна последователност:

03

В Магура посоката на прочита е от дясно на ляво, обратно на нашата сегашна посока. В червено са представени две женски фигури (разпознават се по „колана“ през кръста – хоризонталните линии, които минават през точката на съединяване на двата обърнати един срещу друг триъгълника). Тези женски фигури привличат примитивни хора и ги отвеждат до учител – фигурата в син цвят. Тъй като тази фигура няма „колан“, тя представлява мъж или човек изобщо.

04

Това не е сексуална сцена, защото сексуалните сцени в Магура са винаги хетеросексуални:

sceni-011

Причината е, че рисунките от Магура говорят за познанието за сътворението, а нищо не се сътворява (ражда) от еднополюсни взаимодействия.

Онова, което се случва след взаимодействието между тези две фигури 04, е, че дотогава примитивните хора започват да използват пособия.

Искам да направя следното уточнение, което липсва в английската версия на тази публикация: в Магура онова от дясно е причината, а онова в ляво е следствието. Така научаваме, че дейността на просветлените се поражда от съществуването на примитивните. Ако нямаше примитивни, просветлените нямаше да се заемат с просветителски начинания. От това става ясно, че целта на просветленото общество е било образоването на непросветените.

Примитивните не само биват научени да боравят с пособия, но и резултат на образоването си опитомяват кучето.

Примитивните хора биват трансформирани в образовани хора. Ще се върна към това малко по-късно.

Сега искам да обясня, защо примитивните хора се намират в горния ред на сцената, където се случват божествените дела. Има два начина да бъдем божествени. Първият е да бъдем натурални, примитивни, необразовани и да бъдем движени от инстинктите се, тъй като нашите инстинкти идат от природата, т.е. от божествения произход. Другият начин е да бъдем просветлени.

Единственият начин да бъдем далеч от божествения произход и дела е да бъдем образовани. Но образованието е необходима стъпка към просветлението:

01-raw-of-transformation

Виждате тринадесетте стъпки на развитие на духа и съзнанието, водещи до крайния етап – вечен живот на съзнателния дух, който е разпознал себе си като божествен.

Така научаваме, че е неизменно необходимо примитивните хора да бъдат придвижени напред в процеса до състоянието на образовани хора, като това се съпровожда от тяхното временно отдалечаване от божественото, за да се случи съзнателно завръщане към него.

Ясно е, че примитивните хора не могат да направят тази стъпка сами, защото те никога не могат да се разпознаят като отделни от природата. Външни сили и причини трябва да бъдат приложени и Магура твърди именно това в тази сцена.

Но нищо не се казва за произхода на просветлените хора – те съществуват и образоват, но не е предоставено никакво сведение кой е образовал тях.

Сега е моментът да се сърна на образованите хора:

Погледнете ги: опитомили са кучето и всеки един от тях е усвоил различни умения, върши различна работа, всички заедно вършат организирана дейност за постигането на обща цел.

02

Да, в тази сцена има лов, но само като символ на организирана човешка дейност на хора с различни функции и умения.

Тук е времето да кажа за трите признака на цивилизацията:

  • опитомяване на природата и нейните сили;
  • специализация и разделение на уменията и труда;
  • организирана дейност на хора със специализирани функции и умения в името на постигането на общи цели.

И трите признака с лекота се разпознават в тази сцена, която вече изглежда като цивилизационна, а не като ловна сцена.

Ако всичко това е вярно, магове (просветени и образовани хора) от Магурската библиотека на познанието трябва целенасочено да са разпространявали познание, с цел да създадат цивилизации. И ако наистина са правили това, трябва да е възможно да се намерят следи от тази дейност.

magura name map

Сега виждате карта на разпространението на името Магура по света. Повече от 2000 места с името Магура могат да се намерят по света. На 200 от тях името се изписва точно Магура, а на останалите – Мапура, Масура, Махура, Магора и т.н. Това са все близки производни.

Изчислих вероятността това име да бъде създадено по случайност, като за изчисленията използвах българската азбука, която съдържа 6 гласни и 24 съгласни. Вероятността е 1/93 000 000, което е твърде малко. Така узнах, че ако видим името на две далечни места, то между двете имена има връзка.

Такива връзки наистина има. Когато не се отнася до населени места, името Магура е дадено все на хълмове, извираща вода и пещери. Единственото място в целия свят, където и трите признака се намират едновременно, е самата пещера Магура – пещера е, намира се в хълм и от недрата й извират водите на намиращото се в съседство Рабишко езеро.

Прочетете тази публикация за повече информация по темата.

Тъй като множество доказателства показват, че Магура е служела като начална точка за образоването на хора и създаването на цивилизации, изниква друг въпрос: какво беше извадено от Магура и на занесено на новообразованите?

С гордост ви представям някои сравнения, които съм правил:

bulgariandrevno-tyurkskiprabalgarskikeltski-runifinikiiskialchemy

Спомнете си, че всички древни цивилизации възникват в своя пълен разцвет и напълно завършени, а с изминаването на времето единствено западат до пълното си изчезване. Цивилизационната сила, приложена върху тях в началото, се оказва далеч по-голяма от потенциала на хората да поддържат равнището и да се развиват.

Advertisements
One Comment
  1. Таня Караяниду permalink

    Дано повече хора прочетат това!!!

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: