Skip to content

Опит за разчитане. Плочката от Праужда. Пещера Лепеница.

ноември 12, 2016
03

Обикновено трябва да мине известно време, за да ми се подредят малко фактите в главата или да се добавят нови, които преди това не са ми били известни, или пък някой да каже нещо, което добре се връзва с останалото. От всичко това се случи по нещо след попадането на плочката от Праужда при мен.

За нея писах една предишна публикация.

След това направих много по-подробни снимки, на всяка от които светлината идва косо от различна страна, за да могат да изпъкнат детайлите. Освен това, прерисувах плочката на ръка, разглеждах я под различни ъгли и пречертах всички резки, които могат да се видят на нея, на точното има място. Мисля, че това окончателно прерисуване е най-точното.

Условно, разделям плочката на Страна 1 и Страна 2.

Следващите снимки показват Страна 1:

А пък тези отдолу показват Страна 2:

Началото на анализа и опита за прочит ще бъде съсредоточено върху Страна 1. Двете страни са напълно различни по стил и по техника на изпълнение, сякаш са правени от различни хора по различно време. Обединява ги това, че се намират от двете страни на една и съща плочка, както и елементът подобен на палма, лист, лъчи светлина, ветрило.

04

Фигура 1. Възможно най-точното пречертаване на Страна 1. Ориентация А.

Вижда се, че има голямо значение как гледаме плочката от тази страна, коя част ще е отгоре и коя – отдолу. Нека засега допуснем, че плочката се гледа, както е показано на Фигура 1 – това, което условно наричам Ориентация А.

Тогава, през средата на плочката минава една хоризонтална линия, която дели плочката на две половини:

04%d0%b01

Когато имаме хоризонтално разделение, обикновено говорим за горен свят (над границата) и за долен свят (под границата). В случая странното е, че лесно се разпознава слънцето (звезда с осем лъча), което се намира в долния свят. Следователно, онова над слънцето трябва да е над небето, т.е. това трябва да е божествен свят отвъд небесата. Това трябва да е господното равнище на реда отвъд проявените неща.

Тук символите биха изглеждали така:

side-1

side-1-01 Слънце

side-1-02Лъчи, растение?

side-1-03%d0%b0Господ, Господар, Благородник (по Стефан Гайд)

side-1-03%d0%b1Разпръсквам, Дарявам (по Стефан Гайд)

side-1-03Бог, Господ, който разпръсква, дарява

side-1-04Подпора, Подкрепа, Колона (по Стефан Гайд)

Дотук можем да прочетем следната съвкупност:

side-1-03%d0%b2Господ, който дарява подкрепа.

Като се има предвид, че се намира над равнището на Слънцето, можем да го прочетем така: Всенебесният Господар, който носи (дарява) подкрепа. Прочитът би могъл да е и такъв: Стожерът на небесния ред.

Вътре в „триъгълното тяло“ на този небесен господар има символи, които най-вероятно изясняват неговата същност:

04-%d0%b1

Трите символа Y вътре от едната страна могат да значат „трите устоя (трите колони, основи) на небесния ред. Тогава това е триединен бог, който крепи реда в небесата.

Следва друг триединен символ:

side-1-05Гръбнакът на света, Подпорите на света, Колоните на света, Тракия, Трак, Тракийски (по Стефан Гайд)

Така виждаме два пъти потвърдено, че този небесен господар крепи битието на три подпори.

side-1-06Храм, Орфей (по Стефан Гайд).

side-1-09Вътре имаме и Господаря на Тракия на своя Трон със своя Жезъл.

Ето един опит за подреждане на епитетите:

Небесен господар, повелител на трите устоя на битието, който носи колоната на небесния ред. Триединен небесен господар, чийто трон е гръбнакът на света, крепящ се на храмовете в Тракия.

Допълнителен прочит:

Господарят на Тракия е от Небесния Господар, който крепи реда в небесата. Тронът на Господаря на Тракия се крепи на установения ред на храмовете. Господарят на Тракия е от самия Бог и е върховен повелител на храмовете (върховен жрец).

Стигаме до втората ориентация на тази страна, при която слънцето идва отгоре:

05

В този случай границата по средата е границата между небето и земята. Слънцето тук е привично за нас разположено в небето. Лъчите в дясно от него може да значат небесно озарение.

Под границата е равнището на земята. Да видим какво има там.

В Магура, когато имаме насочен нагоре триъгълник, това значи дух, който се стреми към постигане на вечен живот, към освобождение от формата и материята. Това е мъжкия аспект на духа. Такъв дух имахме при предишната ориентация на плочката.

При тази ориентация имаме триъгълник, насочен надолу, който в Магура значи дух, стремящ се да се принизи, т.е. да се втъче в образ и в материя, за да изживее нисша опитност.

Този небесен дух стига до следния символ:

side-1-03%d0%b5Хляб (по Стефан Гайд)

Но вижте, хлябът от край време се пече в пещи, независимо колко са примитивни. Пещите имат точно тази конфигурация. От думата пещ имаме думата пещера и неслучайно символът за пещера и до ден-днешен е именно този. Диалектна дума за пещера в северозападния край е печ. От печ имаме думата печка, но имаме и думата пичка, за която едва ли е нужно да обяснявам аналогията с пещерата и с пещта.

Този символ значи доста взаимосвързани неща, включително значи и майка.

Така виждаме стремящият се да се въплъти небесен дух, който слиза до пещерата, която пък е символ и на утробата и на приготвянето на хляба, който пък е символ на плътта.

А ето как изглежда пещера Лепеница:

17

Сводът на втория й етаж е изкуствено дооформян, за получи точно тази форма.

26

А пък символът върху плочката е нарочно издълбан дълбоко, за да се подчертае, че това е дупка, пещера.

side-1-10Кивот, саркофаг, свещено ковчеже (по Стефан Гайд)

Може би Лепеница е била оформена така, за да прилича на кивот. А кивотът съдържа заветът, договорът между владетеля на Тракия и Бог. Трябва да прочетете книгите „Тракийското писмо декодирано“ на Стефан Гайд, има ги в Спирала.

Гледано с тази ориентация, символите Y се превръщат в символи Т, които в Магура значат Бог-Слово, Божествено Слово, Промисъл, Конструкцията на нещата. В Магура „гръбнакът“

side-1-05значи равнищата на построение на нещата, това са равнищата на словото и са равнищата на душата, т.е. равнищата на съзнание.

Тази страна бих я прочел така:

Небесното сияние (небесният дух) чрез храм поема по пътя на въплъщението, по който получава три равнища на описание чрез три Слова и влиза за окончателно придобиване на плът в утробата (в пещерата).

Право на север от Лепеница пък е светилището Чачин камък, където са извършвани магурски (по-късните тракийски) обреди по създаване на божествени владетели (Господари).

Прочетете публикацията Имало ли е около Белоградчик тракийски център за създаване на Царе?

С това цикълът на нужната информация за прочита на плочицата почти ще се затвори.

Дотук стигам до разбирането, че Лепеница е създадена като място на въплъщение на небесния дух като Господар на Тракия и като място за включване на завет между него и Небесния Господар. Чачин камък пък е било технологичното място по подготовката на душата.

Считам, че този символ на плочката посочва Лепеница, защото в района на Лепеница са налични следните ритуални кладенци:

Затова мисля, че ако в района на Белоградчик намериш този символ, той значи Лепеница, включително и върху плочката от Праужда.

А сега към Страна 2:

03

Тук имаме подобие на мъжка фигура във възбудено състояние от Магура:

А ето и сексуалните сцени от Магура:

sceni-011

Така разпознаваме следните символи по Страна 2 на плочката от Праужда:

Палма (намира се свещения извор на началата). Тук става дума за Райската градина.

Адам (мъж във възбудено състояние).

Ева (най-дясната фигура).

В Магура онова, което е от дясно е причината, а поведението на онова в ляво е следствието. Тук в дясно имаме жената в рая (Ева) и тя е причината, т.е. тя е изкусила Адам, който е възбудения мъж в ляво от нея.

Прочетете и книгата „Тракийските хроники“, за да видите как се описва там грехопадението на Адам и Ева. Първоначално те били тела от светлина в Рая, т.е. били духове. Извършили греха си и, не че били изгонени, а просто не можели повече да останат в Рая, защото светлината им започнала да потъмнява. Но те не се появили направо в тела на земята. Първо дълго време обитавали пещера, където постепенно добили плът, все едно са духове, преминали през утроба.

Още тук имаме връзката пещера-утроба.

В тази книга местоположението на първоначалната пещера се описва така: на запад от голямата вода (Черно море), на север от голямата планина (Стара планина) и на юг от голямата река (Дунав). Мисля, че това е Магура. Още повече, че те били посещавани множество пъти от Бог-Слово в тази пещера, където той има донесъл всичко необходимо за земния живот. А пък в Магура е записано цялото знание, което изобщо може да съществува на земята.

Мисля, че в някакви по-късни времена (по-точно преди около 7 000 години) е била направена и пещерата Лепеница, за да имат хората по-голям контрол върху въплъщението на Небесния Дух и за да имат средище за сключване на завет между Господарите на Тракия и Небесния Господар.

Вашият коментар

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: