Skip to content

Зависимости в разположението на рисунките по стените на залата

юли 7, 2016
zala

Като бях оня ден при рисунките от Магура, Божанка Гатева забеляза повторението на фрагмент на две срещуположни стени. Понеже вече бях наблюдавал такова разположение за друг фрагмент, зацепих, че това не е единствен случай и може би съществува такава закономерност, т.е. да е направено съвсем нарочно.

Проучих въпроса допълнително и се откриха пет такива случая, засега.

Ето как изглежда самата Слънчева зала:

zalata

Формата й не е правилна, а рисунките са разположени по стените около големия черен кръг. Затова моята схема представя ситуацията идеализирано, от което произтичат няколко изкривявания на взаимното разположение и на моята схема изглежда, че има някакво разместване на лъчите, оформяни от две повтарящи се рисунки на срещуположни стени, но в действителност въпросните повторения за на срещуположните стени спрямо центъра на залата.

Моята схема за онагледяване:

zala

Ето какви рисунки са разположени една срещу друга:

 

Вижда се, че дясната съдържа лявата в себе си, т.е. лявата е градивна част на дясната.

2.

 

Тук рисунката от дясната страна произхожда от Слънцето – тя е нейното ядро заедно с един от лъчите.

3.

Тук рисунката в дясната страна е стилизиран образ на трите аспекта на Богинята-Майка ето така:

26

4.

 

Тук двете рисунки са построени на една и съща основа.

5.

Тези две рисунки съдържат обща част – символът Т, върху който има „гребен“.

Тези пет примера говорят за наличие на сложна организация на рисунките и за наличието на първоначален план на тяхното създаване. Планът е проектиран далеч преди самото рисуване и с отчитане на особеностите на залата и галерията, така че разказът да бъде идеално разположен. Сега не се сещам за езотеричния смисъл на това разположение, но някой ден ще стане ясно.

Какви равнища на организацията има сред рисунките:

  • елементи;
  • рисунките са построени от отделни елементи, т.е. имаме организация на елементите;
  • около отделните рисунки често има елементи, които са в геометрически зависимости с тях;
  • отделните елементи често са пояснения на рисунките;
  • малки групи от рисунките – показват отношенията между рисунките;
  • големи групи от рисунки (сцени) – показват отношенията между рисунките и дават много допълнителна информация относно събития, принципи, явления;
  • разположение на части от сцени над и под гънки, с което се подчертава разделението на сцените на смислови части;
  • разположение на подобни рисунки на срещуположни стени;
  • всички рисунки в тяхната съвкупност описват цялостен процес на посвещение, който има начало и край и се извършва в посока от дясно на ляво – обратно на нашата настояща посока на писане и четене;
  • навлизането навътре по коридора представлява процес по подготовка на адепта със силно застъпване на развитието на неговото сексуално съзнание;
  • рисунките и сцените от коридора са по-ежедневни, а рисунките в Слънчевата зала са много по-абстрактни и предават информация на принципи и закони на Битието.

Говорим за високо равнище на организация на рисунките от Магура, което е планирано далеч преди самото рисуване.

Вашият коментар

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: