Skip to content

Разказът за „От ИСКАМ до ДАРЯВАМ“. Времената, в които не познаваха желанието да получават

май 5, 2016
granting 1

Това, че пречертах рисунките от Магура и ги гледах толкова много през цялото това време ми позволява да забелязвам множество закономерности, а след това разполагам и с удобни графики, с чиято помощ да ги тествам и онагледя.

Тук искам да разкажа за една интересна трансформация, случваща се в самия процес на посвещение, който се извършва според рисунките. Те се четат от дясно на ляво и затова има строг ред на запознаване с рисунките и сцените, като с това човек бива въведен постепенно в тяхната философия. Една след друга следват подобни помежду си, но различни рисунки, които представят стотици различни състояния на духа и съответните им състояния на душата. Това са все етапи, в които ние действително се намираме.

neutral

wanting

 

granting

В Магура хубавото е, че всички рисунки се образуват от краен брой елементи, като можем чрез анализ и сравнение да установим смисъла на отделните елементи, а след това да го прочетем в съответните рисунки.

На тези три илюстрации искам да обърнете внимание на формата на „ръцете около главата“. В трите илюстрации съм подбрал фигурите да са с еднакви качества в това отношение. Първата илюстрация показва неутралната форма на „ръцете около главата“ (съзнанието), която се представя от ръце, разположени по дъга. Втората илюстрация показва все „ръце около главата“ с насочени навътре/надолу „длани“. Третата илюстрация показва все „ръце около главата“ с насочени навън/нагоре „длани“.

Безспорно, видно от илюстрациите“ такива три елемента на рисунките съществуват и са характерна особеност, която се явява на повече от едно място, т.е. направена е съвсем нарочно и преднамерено, за да предаде някакъв смисъл.

saznaniya

saznaniya

Ръцете около главата символизират съзнанието, а тяхната форма символизира състоянието на това съзнание.

Неутралните съзнания наблюдават – себе си или света. Насочените навътре се стремят да придобиват, те искат да получават. Насочените навън дават, служат, даряват.

Интересно е разпределението на трите типа съзнание сред рисунките. Ето отбелязано кой тип съзнание къде се намира:

transformation 1

Зелено – неутрално съзнание. Червено – стремящо се да получава съзнание. Синьо – даряващо съзнание. Виолетово – състояния на сексуална възбуда.

Неутралният тип съзнание е най-разпространен и съпътства целия процес на посвещение и трансформация. Искащото съзнание се намира основно в средната част на рисунките – няма го в началото и го няма в края. Състоянията на сексуална възбуда са характерни във всички части на посвещението. Това е съществено важно за изграждането на посвещението, защото са представени осем сексуални сцени, постигащи различни равнища на човешкото съзнание и отношение. По някаква причина магурският разказ посочва сексуалните отношения като източник на развитието на съзнанието и затова сексуалните сцени присъстват в целия процес. Даряващото съзнание се намира само в края на процеса и в осмата, най-висша степен на сексуалните отношения.

sceni-011

Вижда се, че в по-ранните етапи на развитие на сексуалните отношения съзнанието най-често се намира в искащо състояние.

timeline

Диаграмата на разпределението на типовете съзнание сред рисунките го потвърждава ясно и нагледно – съществува огромно припокриване между по-нисшите сексуални отношения и стремежа да получаваме.

Едва и чак в края на процеса на посвещение и развитие възниква съзнанието, което служи/дарява.

Може би то е цел на посвещението и трансформацията?

granting 1

Защото накрая се появяват тези две фигури, които представляват състояние на духа, но който дух вече има съзнание, самоосъзнаване и воля. Който дух е безтелесен. Тези две фигури служат. Изглежда, на някого или на нещо му е потребно духът да измине целият дълъг път на превръщания, през по-голямата част от който като част от човешката душа, съответно от човешкото тяло, за да стане съзнателен, със собствена воля и да започне да служи.

Ако си спомняте от предната статия, там се доказва, че има два основни етапа на създаване на рисунките, като първия етап е с хилядолетия по-рано от втория. Вторият етап продължава без прекъсване стила и смисъла на рисунките от първия етап, но добавя някои нови символи и понятия.

Като разгледате отново показаните тук диаграми, ще видите, че в старите рисунки няма нито едно искащо/стремящо се да получава съзнание. Този тип съзнание е изцяло част от новите рисунки.

Следователно, в по-старите времена не е съществувало понятие за искане, иначе то щеше да бъде представено.

2 коментара
  1. Кола-дар permalink

    Ето древни статуетки със същата поза https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bd/Naqada_II%2C_figura_femminile_danzante_in_terracotta%2C_3500-3400_ac_ca%2C_da_el_ma%27mariya_02.JPG

  2. Една от целите за бъдещето проучване е да се съберат всевъзможни подобни фигури и рисунки и да се състави един каталог на подобията.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: