Skip to content

Вглъбяване (медитация)

януари 25, 2013

Когато попаднах за пръв при рисунките от Магура, имах известна подготовка, защото  магията винаги ме е интересувала. Можах да видя, че там са изобразени знаци, които имат твърде нетипично построение и очевидно съдържат особен смисъл. В никакъв случай не мога да кажа за магурските рисунки, че са просто драсканици. Подсъзнанието ми едва ли не крещеше, че виждам пред себе си едно от най-удивителните неща изобщо, но съзнанието ми не можеше да намери обяснение защо. Бях изпълнен с чувството, че виждам нещо много познато, което едва ли не разбирам напълно, но но нямах никакво съзнателно знание за него.

Толкова бях впечатлен, че след това цяла седмица, щом затворех очите си, виждах пред себе си рисунките. Мислих много върху тях, предполагах какви ли не хипотези, но не можех да се хвана за нищо. Това продължи много време, докато не осъзнах, че не мога да ги разбера с ежедневната си мисъл. Те изглеждат напълно разбираеми и човек чувства, че ги разбира и познава, но все пак не може да каже нищо за тях. Все едно са направени от някакъв друг ум, различен от човешкия.

С времето достигнах до виждането, че за разбирането им е нужно да се мисли по същия начин, по който са мислели създателите им. Затова единственият достъпен за мен начин се оказа да се вглъбявам в изображенията, т.е. да медитирам върху тях.

Нямам някаква специална техника. Понякога просто ги рисувам върху лист, друг път ги изчертавам на компютъра, трети път просто ги гледам съсредоточено и се опитвам да запомня всички детайли. Понякога търся вътрешните им пропорции. Но най-същественото ми вглъбяване в тях е, когато лягам да спя. Използвам това време, защото тогава имам нужната свобода и спокойствие. Може, разбира се, да не е най-подходящото време от деня за медитация, но за мен се оказва най-използваемо. Отпускам се дълбоко  започвам да си представям съответната рисунка. Когато я извикам достатъчно добре и устойчиво във въображенбието си, си представям, че аз съм рисунката гледам какъв е светът от нейна гледна точка.

Рядкост е да се прозре нещо точно по време на вглъбяването. Обикновено в следващите дни ме осеняват идеи, които ми дават някакво знание по въпроса.

From → Методи

Вашият коментар

Вашият коментар

